niedziela, 28 sierpnia 2016

Prezentacje jak marzenie

   Dziś dzielę się ciekawymi sposobami na prezentację w świecie wirtualnym. Oczywiście nie będzie to Power Point, którego używam częściej do tworzenia pomocy dydaktycznych, nie będzie to nawet pięknie "pływające" Prezi.
   Pierwsze narzędzie to Emaze (link do strony tu). Jest to program bardzo intuicyjny, prosty w obsłudze i można używać w nim polskich czcionek. W trybie darmowym jest kilka ciekawych "tematów" i rodzajów prezentacji.  Oto przykładowa prezentacja, stworzona  przeze mnie na gościnną prelekcję o sposobach aktywizowania uczniów na tegoroczną konferencję metodyczną (dziękuję naszemu miłościwie panującemu metodykowi - Rafałowi Sokołowskiemu - za zaproszenie).



       Kolejnym ciekawym sposobem na stworzenie prezentacji jest  Powtoon (link do strony tu). Bardzo ładna grafika i komiksowy charakter to cechy wyróżniające tę stronę. Jest ona również stosunkowo łatwa w obsłudze i występują tu polskie znaki. Dorzucam króciutką prezentację, w trakcie której poznawałam możliwości programu.

Ostatnie narzędzie to moja obecna fascynacja, czyli MySimpleShow (link do strony tu). Jest nieco bardziej skomplikowana i niestety jedynie w języku angielskim, ale... kiedy przejdziemy przez wszystkie etapy (objaśnienia do każdego elementu pracy są bardzo dobrze zrobione ) okazuje się, że można dograć swój głos zamiast lektora w języku angielskim. Wówczas możemy zrobić własne nagranie i prezentacja gotowa.
Polecam zabawę, efekty są świetne. Tutaj moja zapowiedź projektu, który będę chciała zaproponować uczniom. Jest po angielsku ( akurat to nie powinno gimnazjalistom przeszkadzać) i z kilkoma niezamierzonymi wpadkami, ale następne będą lepsze :)
       Ciekawi mnie, jakie narzędzia do prezentacji polecacie. Ja uczę się chętnie i z zapałem, więc czekam na propozycje wszelkich nowinek, jak również sprawdzonych weteranów!

Kasia Polak

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz