piątek, 7 października 2016

Gramy w powtórzenie

        Podsumowując omawianie "Skąpca" Moliera zaproponowałam uczniom stworzenie gier planszowych. Ochoczo przystąpili do realizacji pomysłu. Każda para uczniów dostała pustą planszę do stworzenia gry. Okazało się, że całkiem sporo darmowych pustych plansz można znaleźć w internecie, chociażby tu, tu, tu, czy tu.


        Na tablicy zapisałam instrukcję do zadania. Na planszy trzeba było umieścić 10 pytań z lektury, pozostałe pola mieli ciekawie zagospodarować typowo planszówkowymi działaniami, typu 'przeskakujesz o dwa pola', czy 'czekasz kolejkę', jak również własnymi, wymyślonymi przez siebie zadaniami dla graczy, związanymi z treścią lektury (pojawiły się m.in.: "zgubiłeś szkatułkę, wracasz na pole X i jej szukasz", czy "musisz wykupić pierścionek u lichwiarza, czekasz 1 kolejkę") .

       To zadanie pobudziło kreatywność uczniów, nie tylko znakomicie ozdobili plansze, ale też stworzyli celne pytania i ciekawe zadania dla graczy. Włożyli w pracę dużo energii i zaangażowania. Stwierdzili też, że wolą takie powtórzenia od tradycyjnych. Zostało tylko pograć w gry!

Kasia Polak

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz