Na tablicy zapisałam instrukcję do zadania. Na planszy trzeba było umieścić 10 pytań z lektury, pozostałe pola mieli ciekawie zagospodarować typowo planszówkowymi działaniami, typu 'przeskakujesz o dwa pola', czy 'czekasz kolejkę', jak również własnymi, wymyślonymi przez siebie zadaniami dla graczy, związanymi z treścią lektury (pojawiły się m.in.: "zgubiłeś szkatułkę, wracasz na pole X i jej szukasz", czy "musisz wykupić pierścionek u lichwiarza, czekasz 1 kolejkę") .
To zadanie pobudziło kreatywność uczniów, nie tylko znakomicie ozdobili plansze, ale też stworzyli celne pytania i ciekawe zadania dla graczy. Włożyli w pracę dużo energii i zaangażowania. Stwierdzili też, że wolą takie powtórzenia od tradycyjnych. Zostało tylko pograć w gry!
Kasia Polak
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz