Tak przygotowani uczniowie zaprojektowali i stworzyli własne infografiki dotyczące charakterystyki Santiago, symboli występujacych w opowiadaniu, uniwersalnego przesłania lub wartościowych cytatów. Mogli korzystać ze wszystkich dostepnych źródeł - treści książki, notatek w zeszycie, informacji z internetu - i twórczo je wykorzystać w swoich infografikach. Z prac uczniowskich powstała korytarzowa wystawka.
Jestem przekonana, że warto eksperymentować z takimi formami przekazu informacji, które istnieją od niedawna lub dopiero pojawiają się w przestrzeni komunikacyjnej, jak memy, gify, demotywatory, czy też bardziej złożone, jak właśnie infografiki. Taki sposób przekazywania opinii, informacji, danych, komentowania rzeczywistości jest o wiele bliższy uczniowskiemu postrzeganiu świata. Jednocześnie ćwiczymy tak pożądane kompetencje, jak myślenie krytyczne, wnioskowanie, porównywanie, hierarchizowanie informacji.
Kasia Polak
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz