środa, 31 stycznia 2018

W infograficznym skrócie

      Po omówieniu ksiązki E. Hemingwaya "Stary człowiek i morze" podsumowaliśmy ją w formie infografik. Opracowanie ich poprzedziliśmy obejrzeniem kilku ciekawych przykladów, w tym dokładnie przeanalizowaliśmy infografikę z mojego ulubionego cyklu [TU] (strona anglojęzyczna).  Była to również okazja do poćwiczenia translacji i poznania kilku słów w języku angielskim (w moim przypadku były to 'apprentice' - czeladnik, terminator i 'naysay' - zaprzeczyć). Wyliczyliśmy cechy infografiki i różnice między nią a plakatem lub mapą myśli. Ustaliliśmy również kryteria sukcesu do tej formy.

       Tak przygotowani uczniowie zaprojektowali i stworzyli własne infografiki dotyczące charakterystyki Santiago, symboli występujacych w opowiadaniu, uniwersalnego przesłania lub wartościowych cytatów. Mogli korzystać ze wszystkich dostepnych źródeł - treści książki, notatek w zeszycie, informacji z internetu - i twórczo je wykorzystać w swoich infografikach. Z prac uczniowskich powstała korytarzowa wystawka.

      Jestem przekonana, że warto eksperymentować z takimi formami przekazu informacji, które istnieją od niedawna lub dopiero pojawiają się w przestrzeni komunikacyjnej, jak memy, gify, demotywatory, czy też bardziej złożone, jak właśnie infografiki. Taki sposób przekazywania opinii, informacji, danych, komentowania rzeczywistości jest o wiele bliższy uczniowskiemu postrzeganiu świata. Jednocześnie ćwiczymy tak pożądane kompetencje, jak myślenie krytyczne, wnioskowanie, porównywanie, hierarchizowanie informacji.

Kasia Polak

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz